مهدی نیا: توسعه تولید آجرنمای خشک در کشور مورد توجه باشد
رئیس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توسعه تولید آجر نمای خشک برای ساختمان‌ها در کشورمورد توجه باشد چرا که این امر خود به خود به رعایت مبحث 19 در ساخت و ساز و کاهش مصرف انرژی کمک قابل توجهی خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی گروه کارخانجات آجر نماچین، محمدهادی مهدی نیا در خصوص اهمیت نمای ساختمان‌ها اظهار داشت: نمای ساختمان از چند منظر قابل بررسی است که از جمله آن بحث زیبایی شناسی است که انتظار می‌رود نماهای ساختمان در شهر داشته باشند و تصویر ذهنی زیبایی را برای شهروندان ایجاد کند.
وی افزود: متاسفانه در حال حاضر در شهرهای بزرگ کشور تصویر ناهمگونی از نماهای ساختمانی را شاهد هستیم که به تبع آن سیما و منظر شهری دارای نظم و هارمونی نیست.
رئیس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص مواد و متریال مورد استفاده در نماهای ساختمان نیز ابراز داشت: یکی از معیارهایی که کارشناسان دادگستری در حوزه ساختمان مورد توجه دارند همین مواد و متریال است، در دوره‌ای آجرنماهای سه سانتیمتری مورد توجه بود و در بازه زمانی دیگری متاسفانه نمای شیشه مورد اقبال گرفت که یا به صورت ترکیبی و یا به صورت کلی مورد استفاده قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت جامعه نماهای رومی باب شد و اواخر دهه 70 به بعد مواد و متریال به سمت نماهای سنگی و ورق‌های آلومینیومی رفت.
مهدینیا با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر در برخی از کلانشهرها استفاده از نمای خشک به ویژه در ساختمان‌های بلند مورد توجه قرار گرفته است، ابراز داشت: در این زمینه قیمت تمام شده برای مصرف کنندگان نمای خشک زیاد است اما ماندگاری قابل توجهی را خواهد داشت.
وی با بیان اینکه آجر خشک و نمای خشک در زمینه رعایت مبحث 19 و صرفه‌جویی در مصرف انرژی که همواره در ساخت وساز مورد غفلت قرار گرفته تاثیر بسزایی دارد، افزود: دراین زمینه نمای ساختمان باید به عنوان پاکت حجمی و یا سطحی که با محیط بیرون در ارتباط است در زمینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی تاثیرگذار باشد.
رئیس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در مواد و متریال‌هایی که برای ساخت و ساز در کشور تولید شده کمتر به مبحث صرفهجویی در مصرف انرژی توجه شده است، گفت: تجاری سازی و صنعتی سازی که منجر به افزایش نماهای خشک شده است را باید بیشتر مورد توجه قرار داد.
وی گفت: در حال حاضر نماهای خشک در بسیاری از کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاهش مصرف انرژی در این زمینه مورد توجه است و در مقایسه وضعیت این کشورها با آنچه در کشور به آن پرداخته میشود کاهش مصرف انرژی کاملا معنادار است.
مهدینیا با بیان اینکه از سوی دیگر باید توجه داشت که نرخ سوخت‌های فسیلی در کشور کم بوده و نسبت به استفاده از نماهای کاهنده مصرف انرژی به صرفهتر است، ابراز داشت: البته در کشور در ساختمان‌های دولتی که هزینه ساخت و ساز برای افراد راحتتر است استفاده از نمای خشک می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی افزود: صنعتی سازی و تیراژ زیاد تولید نماهای خشک می‌تواند منجر به کاهش هزینه تمام شده استفاده از این نماها باشد و افراد زیادی امکان استفاده از این فناوری را داشته باشند که در این شرایط ناخودآگاه مبحث 19 نیز رعایت می‌شود و آجر نما چین به خوبی به این امر ورود کرده است.
رئیس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص لزوم آموزش به نماکاران در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین گفت: تجربه سبک سازی ساختمان نشان داده که به محض اینکه توجیه اقتصادی موضوع حل شود نیروی کار در کمترین زمان ممکن آموزش‌ها را دریافت و این روند را اجرایی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: این تجربه را در مکانیزم سبک سازی سقف داشتیم که با همراهی بازار این امر در کمترین زمان ممکن انجام شد و موفقیت‌های خوبی را شاهد بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
EnglishSaudi ArabiaIran