مدیرعامل گروه کارخانجات آجر نماچین:
برای صادرات محصولات آجرنماچین نیازمند نماکار حرفه‌ای هستیم/ بین‌المللی کردن مسابقات نماچینی آجر در دستور کار است
مدیرعامل گروه کارخانجات آجر نماچین گفت: در حال حاضر برای صادرات محصولات آجر نماچین نیازمند نماکار حرفه‌ای و مجری برای اعزام به کشورهایی مانند استرالیا، کره جنوبی و کانادا هستیم.
به گزارش روابط عمومی گروه کارخانجات آجر نماچین، رضا چینی دوشنبه 5 آبان در نشست خبری دومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر در اصفهان با بیان اینکه سالیان طولانی آجر در ایران با استفاده از خاک رس تهیه شده است، اظهار کرد: برای اولین مرتبه در اصفهان آجر نماچین از سنگ‌های صنعتی به نام “شیل” برای تولید آجر استفاده شد که البته این اقدام در اروپا انجام می‌شود و در حال حاضر ۷۰ رنگ آجر با استفاده از شیل در اصفهان تولید می‌شود.
وی اضافه کرد: در دیگر کشورها رنگ آجر توسط رنگ دانه‌ها ایجاد می‌شود اما در کشور به دلیل وجود انواع معادن رنگ مواد معدنی لازم برای تولید آجرهای رنگی وجود دارد.
مدیرعامل گروه کارخانجات آجر نماچین با بیان اینکه برای تولید آجر با استفاده از فناوری‌های نوین با مشکل کمبود نما کار حرفه‌ای روبرو می‌شویم، ادامه داد: آجر نماکارها طی سال‌های طولانی به روش سنتی فعالیت داشته و امروز با توجه به تولید آجرنماهای جدید با مشکل کار روبرو هستند که برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنها را نیز در دستور کار داریم.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار چسب آجر در اصفهان تولید شد، اضافه کرد: این امر به محیط زیست کمک قابل توجهی دارد چرا که کمتر در این نوع کار از سیمان و دیگر مصالح ساختمانی برای چسباندن آجر استفاده می‌شود.
چینی با بیان اینکه آجر “تراکوتا” نیز برای نخستین بار در گروه کارخانجات آجر نماپین تولید شده است، ادامه داد: این آجر دو لایه به فاصله چهار تا پنج سانتی‌متر از دیوار فاصله دارد و برای کاهش انرژی در ساختمان تأثیر بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه مهارت آموزی در حوزه آجر نما آن هم با علم روز می‌تواند منبع درآمد بالایی برای نماکاران ایرانی حتی در خارج از کشور باشد، اضافه کرد: چنانچه نماکاران با مهارت آموزی و همچنین آموزش زبان کشور مقصد اقدام کنند میتوانند به صورت میانگین روزانه بین 200 تا 250 دلا درآمد داشته باشند.
مدیرعامل گروه کارخانجات آجر نماچین با اشاره به فعالیت 27 شعبه دائمی نماچین در سراسر کشور افزود: باید توجه داشت که دریافت مجوز برای آموزش نماکاران توسط این شرکت به راحتی انجام شد و به سرعت و پس از دریافت مجوز آموزشگاه همجوار، مجوز آموزش گروه الف را نیز دریافت کردیم که این آموزشگاه‌ها توسط اساتید گروه مهندسی اداره میشوند.
وی با بیان اینکه در مراکز آموزشی گروه کارخانجات آجر نماچین آموزش‌ اجرای همه سبک‌های نصب آجر ارائه میشود، اضافه کرد: بر این اساس سبک کار آجر با سیستم ملات، آجر با چسب و آجر با سیستم نمای خشک به افراد آموزش داده می‌شود.
چینی اضافه کرد: در حال حاضر ما در زمینه صادرات نیازمند مجریانی برای اجرای نماهای خود در کشورهایی مانند کره جنوبی، استرالیا و کانادا هستیم و با آموزش می‌توان منابع درآمد خوبی برای نماکارها در کشور ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه دوره اول مسابقات نماچینی آجر با استقبال خوبی همراه شد و برای نخستین بار در کشور در کنار نمایشگاه‌ها مهارت آموزی نیز اجرا شد، ابراز داشت: این امر ایده گوه کارخانجات آجر نماچین با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای بود، نتایج مطلوبی داشت و در کنار سنتیکارهای نما افراد تحصیل کرده و مهندسان نیز در این مسابقات حضور یافتند.
مدیرعامل گروه کارخانجات نماچین تصریح کرد: در سال گذشته نماکارهای خانم نیز در مسابقات حضور یافتند که موفق به دریافت رتبه نیز شدند.
وی اضافه کرد: در سال جاری نیز افراد تحصیل کرده جویای کار ومهندسان طراح نیز در ایم مسابقات حضور می‌یابند، آموزش مهارتی را خواهیم داشت.
چینی اضافه کرد: برنامه‌ریزیها به صورتی بود که دومین دوره مسابقات نماچینی آجر در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران اجرایی شود که محدودیت‌های کرونایی مانع اجرای این مسابقات شد و در نهایت مسابقات برای دومین سال نیز در اصفهان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم آموزش و ضرورت آموزش را به خانواده‌ها یادآور شویم همه کسانی که در دومین دوره مسابقات نماچینی آجر مشارکت دارند و بتوانند دیپلم مهارت را در این مسابقات دریافت کنند به مدت شش ماه به همراه خانوادههایشان بیمه تامین اجتماعی خواهند شد تا این امر را برای مجریان نیز فرهنگسازی کنیم.
مدیرعامل گروه کارخانجات آجر نماچین با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم اهمیت آموزش را به خانواده‌ها گوشزد کنیم، نماکارهایی که موفق به دریافت دیپلم مهارت می‌شوند را به همراه خانواده‌هایشان به مدت ۶ ماه بیمه تأمین اجتماعی می‌کنیم، اضافه کرد: تمایل ما مهارت آموزی است و باید به این توجه شود.
وی گفت: به نفرات اول تا سوم دومین مسابقات آزاد کشوری نما چینی آجر علاوه بر اهدای جایزه نقدی، ۶ ماه بیمه تأمین اجتماعی و تخفیف برای خرید محصولات آجر نماچین را به آنها اهدا می‌کنیم.
چینی در خصوص بین المللی شدن مسابقات آزاد کشوری نما چینی آجر ابراز داشت: دراین زمینه اعلام آمادگی کرده‌ایم و امیدواریم هر چه زودتر این امر محقق شود.
وی ادامه داد: تفاهم‌نامهای بین خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان وسازمان فنی و حرفه‌ای منعقد شده که شرکت نماچین نیز براساس اسن تفاهمنامه آموزش را در دستور کار خود قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
EnglishSaudi ArabiaIran